Aktualności 4-latków

  • Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu 2021:

    • To jestem Ja
    • Moja grupa
    • Moja droga do przedszkola
    • Idzie jesień …przez las, park

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • Mówi wyraźnie
    • określa swoje cechy fizyczne, takie jak: wiek, płeć
    • uczestniczy w zabawie przy piosence
    • wskazuje u siebie i nazywa części ciała
    • liczy poszczególne części ciała, przelicza w zakresie dwóch
    • prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
    • wypowiada się na temat wiersza i swojego wyglądu; określa swoje cechy fizyczne, takie jak np.: kolor i długość włosów, kolor oczu
    • powtarza poprawnie sformułowane zdania, stosuje zwroty grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam
    • reaguje na ustalone sygnały
    • rozróżnia kolory i wymienia ich nazwy, układa obrazki zgodnie z podanym kodem
    • określa położenie zabawek w przestrzeni, stosując przyimki: na, pod, w, przed, za, obok
    • wymienia etapy bezpiecznego przechodzenia przez ulicę oraz stosuje się do nich (m.in. podczas zabaw i wycieczki); nazywa kolory znajdujące się na sygnalizatorze świetlnym i wyjaśnia, co one oznaczają
    • porównuje przedmioty i wskazuje ich charakterystyczne cechy
    • nazywa kolory liści
    • wymienia różnice między drzewem iglastym a drzewem liściastym oraz zasady zachowania się w lesie
    • uczestniczy w zabawie przy piosence
    • reaguje ruchem na zmiany tempa
    • porównuje liczbę kasztanów i żołędzi, tworząc z nich pary; oblicza wynik, podając, o ile więcej jest kasztanów lub żołędzi, pokazuje wynik na palcach
    • czynnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ:
    „Bezpieczne przejście” (sł. i muz. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)

    1. Zielone światło nad drogą świeci,
      na drugą stronę zaprasza dzieci.

    Ref.: Przechodź po pasach na drugą stronę,
    kiedy się pali światło zielone

    2. Czerwone światło widać z daleka.
    Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!

     Ref.: Czerwone światło – w miejscu stoimy,
    na drugą stronę nie przechodzimy!

     

    III. Wiersz „Ruchy”:

    Mam dwie ręce i dwie nogi,
    ale jedną głowę,
    dwoje oczu, dwoje uszu,
    tyle zliczyć mogę.

    Głową kręci szyja,
    zapachy wącha nos.
    Gdy myślę, dotykam czoła,
    na głowie jeży się włos.

    Czasami podpieram brodę
    i groźnie unoszę brwi.
    Usta układam w podkówkę –
    wtedy gdy smutno mi.

    Ręce układam na biodrach
    albo opieram o łokcie.
    Paluszki swoje oglądam.
    O, jakie czyste paznokcie!

    Z nóg robię bramkę małą,
    zginam kolana także.
    Stopami robię kroki,
    na palcach stoję, a jakże.

    A teraz posłuchaj uważnie,
    o czym w wierszyku jest mowa.
    Wykonać te wszystkie ruchy
    możesz ze mną spróbować.