Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2024):
Temat – Tak nam mija czas
Temat – Muzyka jest wszędzie
Temat – Mamy różne charaktery
Temat – Wiosna, wiosnaI. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – dziecko:
- wypowiada się zadaniami na określony temat,
- poznaje literę p, P w toku zabaw,
- dzieli sowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę p: drukowana i pisaną, małą i wielką,
- dostrzega zmiany zachodzące z upływem czasu i zmianami pór roku
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- wykonuje ruchy zgodne z rytmem melodii, wyraźnie odtwarza tekst piosenki
- stosuje słowa: najpierw, teraz, potem
- uczestniczy w zabawach z zegarem
- odczytuje godziny na zegarze
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- wykonuje prace plastyczną
- reaguje na sygnał zgodnie z ustalonymi wcześniej warunkami
- poznaje literę z, Z w toku zabaw
- rozpoznaje i nazywa literę z: drukowana i pisaną, małą i wielką,
- dokonuje obserwacji, wyciąga wnioski
- gra na instrumentach perkusyjnych
- uczestniczy w zabawie przy piosence
- nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki
- rozpoznaje i nazywa liczby od 1 do 8
- maluje nastrój wysłuchanego utworu muzycznego
- przestawia charakter wysłuchanej muzyki za pomocą obrazków
- poznaję literę u, U w toku zabawy
- rozpoznaje i nazywa literę u, drukowaną i pisaną, małą i wielką
- przyporządkowuje bohaterom odpowiednie barwy- ciepłe lub zimne
- potrafi rozpoznać metrum prezentowane przez nauczyciela, porusza się płynnie, zgodnie z rytmem piosenki
- nie chwali się
- obrazuje graficzne odejmowanie jako ubywa nie
- rozpoznaje zapis odejmowania
- utrwala umiejętności grupowania (na przykładzie emocji) oraz układania rytmu
- poznaję literę c, C w toku zabaw
- rozpoznaje i nazywa literę c: drukowaną i pisaną, małą i wielką
- wymienia części tulipana
- reaguję na zmiany tempa
- rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferycznego
- rozpoznaje 0
- liczy w dostępnym mu zakresie
- określa kierunki, nawigując drugą osobę, koduje ruch w symbolach
II. Wiersz: Ireny Suchorzewskiej „Chwalipięta.”
– Patrzcie!
Mam sukienkę w prążki,
granatowe piękne wstążki…
A wy nie!Mam pierścionek i korale,
aż pięć miśków i dwie lale…
A wy nie!Mam akwarium i chomika,
i zegarek, który cyka…
A wy nie!I mam jeszcze szklane nowe
kulki różnokolorowe…
A wy nie!Tak się chwali,
tak się chlubi
(nikt w przedszkolu
jej nie lubi).Tak się chwali
jak najęta!
Czemu? Bo jest
chwalipięta.A wy nie??
III. Piosenka: „Nareszcie wiosna” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
- Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna.
Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa.
- Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły,
gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy.
- Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa
i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.
- Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze,
tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
- Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj!
Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!”
- I dzieci łaskocze słońca promieniami.
„Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić