Co nowego w tym miesiącu (5-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2024):

    Temat – Tak nam mija czas
    Temat – Muzyka jest wszędzie
    Temat – Mamy różne charaktery
    Temat – Wiosna, wiosna

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – dziecko:

    • wypowiada się zadaniami na określony temat,
    • poznaje literę p, P w toku zabaw,
    • dzieli sowa na głoski,
    • rozpoznaje i nazywa literę p: drukowana i pisaną, małą i wielką,
    • dostrzega zmiany zachodzące z upływem czasu i zmianami pór roku
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
    • wykonuje ruchy zgodne z rytmem melodii, wyraźnie odtwarza tekst piosenki
    • stosuje słowa: najpierw, teraz, potem
    • uczestniczy w zabawach z zegarem
    • odczytuje godziny na zegarze
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
    • wykonuje prace plastyczną
    • reaguje na sygnał zgodnie z ustalonymi wcześniej warunkami
    • poznaje literę z, Z w toku zabaw
    • rozpoznaje i nazywa literę z: drukowana i pisaną, małą i wielką,
    • dokonuje obserwacji, wyciąga wnioski
    • gra na instrumentach perkusyjnych
    • uczestniczy w zabawie przy piosence
    • nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki
    • rozpoznaje i nazywa liczby od 1 do 8
    • maluje nastrój wysłuchanego utworu muzycznego
    • przestawia charakter wysłuchanej muzyki za pomocą obrazków
    • poznaję literę u, U w toku zabawy
    • rozpoznaje i nazywa literę u, drukowaną i pisaną, małą i wielką
    • przyporządkowuje bohaterom odpowiednie barwy- ciepłe lub zimne
    • potrafi rozpoznać metrum prezentowane przez nauczyciela, porusza się płynnie, zgodnie z rytmem piosenki
    • nie chwali się
    • obrazuje graficzne odejmowanie jako ubywa nie
    • rozpoznaje zapis odejmowania
    • utrwala umiejętności grupowania (na przykładzie emocji) oraz układania rytmu
    • poznaję literę c, C w toku zabaw
    • rozpoznaje i nazywa literę c: drukowaną i pisaną, małą i wielką
    • wymienia części tulipana
    • reaguję na zmiany tempa
    • rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferycznego
    • rozpoznaje 0
    • liczy w dostępnym mu zakresie
    • określa kierunki, nawigując drugą osobę, koduje ruch w symbolach

     

    II. Wiersz: Ireny Suchorzewskiej „Chwalipięta.”

    – Patrzcie!
    Mam sukienkę w prążki,
    granatowe piękne wstążki…
     A wy nie!

    Mam pierścionek i korale,
    aż pięć miśków i dwie lale…
    A wy nie!

    Mam akwarium i chomika,
    i zegarek, który cyka…
     A wy nie!

    I mam jeszcze szklane nowe
    kulki różnokolorowe…
     A wy nie!

    Tak się chwali,
    tak się chlubi
    (nikt w przedszkolu
    jej nie lubi).

    Tak się chwali
    jak najęta!
    Czemu? Bo jest
    chwalipięta.

     A wy nie??

     

    III. Piosenka: „Nareszcie wiosna” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

    1. Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna.
      Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa.
    1. Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły,
       gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy.
    1. Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa
       i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.
    1. Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze,
       tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
    1. Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj!
      Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!”
    1. I dzieci łaskocze słońca promieniami.
       „Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić