Co nowego w tym miesiącu (6-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (maj 2022):

    • Moja ojczyzna.
    • Moja miejscowość, mój region.
    • Łąka w maju.
    • Święto rodziny

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • Wypowiada się całymi zdaniami.
    • Wie, że jest Polakiem.
    • Wie, jak powstała Warszawa.
    • Wykonuje pracę plastyczną.
    • Działa twórczo.
    • Wie, że porównując ilość płynów w naczyniach, nie należy sugerować się jego wyglądem.
    • Wie, że płyny występują w butelkach: 0,5l, 1l, 5l
    • Wykonuje mała mapę Polski.
    • Wskazuje na mapie Polski: Warszawę, Bałtyk, Tatry.
    • Wypowiada się zdaniami rozwiniętymi.
    • Wymienia nazwy wybranych państw należących do UE.
    • Wykonuje proste posiłki.
    • Wie, co jest potrzebne do wykonania pizzy.
    • Wymienia różnice między miastem a wsią.
    • Dostrzega i nazywa zmiany, jakie zaszły w najbliższej okolicy.
    • Wymienia nazwy pobliskich ulic.
    • Dodaje i odejmuje w zakresie 10.
    • Układa i odczytuje działania dotyczące dodawania i odejmowania.
    • Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
    • Porusza się zgodnie z rytmem.
    • Śpiewa piosenkę.
    • Reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały.
    • Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.
    • Rozpoznaje herb swojej miejscowości.
    • Wspólnie z kolegami/ koleżankami wykonuje album.
    • Umieszcza album w kąciku regionalnym.
    • Ogląda rzeczy wykonane przez twórcę ludowego.
    • Wie, co robi garncarz, tkacz.
    • Wypowiada się na temat wiersza.
    • Wie, że Hans Christian Andersen pisał baśnie dla dzieci.
    • Wymienia rośliny i zwierzęta spotykane na łące.
    • Wykonuje pracę plastyczną.
    • Dostrzega piękno majowej przyrody
    • Wie, że sześcian (foremny) ma sześć ścian w kształcie przystających kwadratów,
    • Ustawia sześciany według wielkości: od najmniejszego do największego i na odwrót.
    • Reaguje odpowiednim ruchem na hasła i sygnały muzyczne.
    • Wykonuje papierową biedronkę.
    • Wymienia części ciała biedronki.
    • Rozpoznaje i nazywa rośliny i zwierzęta żyjące na łące.
    • Bawi się z kolegami/koleżankami na łące.
    • Wymienia nazwy wielu zwierząt, roślin, interesuje się przyrodą.
    • Wymienia nazwy wybranych roślin zielnych
    • Recytuje wiersz.
    • Wykonuje miseczkę.
    • Wykonuje prezent dla bliskich.
    • Stosuje słowa: wysoki, niski.
    • Stosuje słowa: wyższy od, niższy od, takiego samego wzrostu.
    • Podczas wykonywania pracy posługuje się instrukcją.
    • Dzieli słowa na sylaby, głoski,.
    • Wypowiada się rozwiniętymi zdaniami.
    • Wykonuje obrazek techniką kirigami.
    • Robi prezent dla rodziców.
    • Bawi się z rodzicami podczas uroczystego spotkania w przedszkolu.

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI:
    PIOSENKA: Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

    1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
      w kwiecistej sukience,
      budzi maki i stokrotki,
      jaskry i kaczeńce.

    Ref.:  Ptaki trele wyśpiewują,
    świeci ciepłe słońce,
    w rosie kąpią się biedronki.
    Wiosna już na łące!

    II . Świerszcz zielone stroi skrzypce,
    da dziś pierwszy koncert.
    Tańczą pszczoły i motyle,
    żabki i chrabąszcze.

    Ref.:   Ptaki trele wyśpiewują,

    III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
    tańczą i śpiewają,
    nawet krecik wyszedł z norki,
    z myszką pląsa żwawo.

    III. WIERSZ – Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Małe miasteczko”

    W małym miasteczku nie ma wieżowców,
    schodów ruchomych ni zoo,
    lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
    które śpiewają wesoło.

    Dokoła rynku stoi rząd domów
    w siedmiu kolorach tęczy;
    ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
    czasami pszczoła zabrzęczy.

    Czyste powietrze pachnie zielenią,
    na niebie świeci słoneczko,
    wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
    dbają o swoje miasteczko.