Co nowego w tym miesiącu (6-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2023):

    Tydzień 1: Gdzie puka sztuka?
    Tydzień 2: 
    Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
    Tydzień 3: 
    Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
    Tydzień 4:
     Z czego to jest zrobione?
    Tydzień 5: O czym marzą zwierzęta?

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
    • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
    • dzieli słowa na głoski,
    • rozpoznaje i nazywa poznane litery.
    • ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania,
    • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
    • porusza się według instrukcji słownej,
    • wie, co to jest kataklizm,
    • wie w jaki sposób woda krąży w przyrodzie,
    • poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych,
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
    • zna wybrane pojęcia związane z pogodą,
    • wie, co to jest wiatromierz
    • wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego,
    • poznaje wybrane powiedzenia.
    • określa położenie obiektów w przestrzeni i na kartce,
    • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
    • dzieli słowa na głoski,
    • rozpoznaje i nazywa poznane litery.
    • zna etapy powstawania chleba,
    • ustala związki przyczynowo-skutkowe
    • odpowiada na pytania nauczyciela,
    • wykonuje zadanie, współdziałając w grupie,
    • zna etapy powstawania sera.
    • wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę,
    • Wie w jaki sposób powstaje papier,
    • wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego,
    • rozumie znaczenie przysłowia. odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
    • poznaje wybrane modele monet i banknotów,
    • poznaje pojęcie pieniądza,
    • ćwiczy aparat głosowy,
    • rozwiązuje zagadki matematyczne
    • rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych
    • zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
    • wie jakie zwierzęta mieszkają w różnych warstwach lasu
    • wykonuje pracę plastyczną
    • poszerza słownictwo

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI:
    PIOSENKĘ: „Żartowniś marzec” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

    1. Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,
      a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.
      Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
      Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.

    Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,
    taki pogodowy sos!
    Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
    Kap, kap, kap, kap – deszcz.
    Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.
    Puk, puk, puk, puk – grad.
    Uuuuu – wiatr! 2 x

    Ref.: W marcu, w marcu…

    III. WIERSZ autorstwa Wandy Chotomskiej „Sześć kucharek.”

    Było sobie sześć kucharek:
    jedna chuda jak sucharek,
    jak bułeczka pulchna druga,
    trzecia jak makaron długa,
    czwarta miała mleczną cerę
    i lubiła kluski z serem,
    piąta niby pączek tłusta
    i jak ocet kwaśna szósta.

    Pięć kucharek w mlecznym barze
    miało przez nią kwaśne twarze,
    bo nic nigdy nie robiła,
    tylko ciągle się kłóciła:
    z tą najpierwszą o kakao,
    co na blachę wykipiało,
    a z tą drugą – o talerze
    i o każdą dziurkę w serze,
    o ryż – z trzecią, o sól – z czwartą,
    z piątą zaś – o bułkę tartą…

    Po tej piątej zła okrutnie,
    sama z sobą wszczęła kłótnię.
    Od początku znowu w kółko:
    o sól z ryżem, o ryż z bułką,
    o każdziutką dziurkę w serze,
    o tę blachę, o talerze,
    a na końcu o kakao,
    co na blachę wykipiało…

    Tak się z sobą pokłóciła,
    że się wreszcie obraziła
    i nie mówiąc nic nikomu,
    poszła się przepraszać w domu.