Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (maj 2022):
- Moja ojczyzna.
- Moja miejscowość, mój region.
- Łąka w maju.
- Święto rodziny
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- Wypowiada się całymi zdaniami.
- Wie, że jest Polakiem.
- Wie, jak powstała Warszawa.
- Wykonuje pracę plastyczną.
- Działa twórczo.
- Wie, że porównując ilość płynów w naczyniach, nie należy sugerować się jego wyglądem.
- Wie, że płyny występują w butelkach: 0,5l, 1l, 5l
- Wykonuje mała mapę Polski.
- Wskazuje na mapie Polski: Warszawę, Bałtyk, Tatry.
- Wypowiada się zdaniami rozwiniętymi.
- Wymienia nazwy wybranych państw należących do UE.
- Wykonuje proste posiłki.
- Wie, co jest potrzebne do wykonania pizzy.
- Wymienia różnice między miastem a wsią.
- Dostrzega i nazywa zmiany, jakie zaszły w najbliższej okolicy.
- Wymienia nazwy pobliskich ulic.
- Dodaje i odejmuje w zakresie 10.
- Układa i odczytuje działania dotyczące dodawania i odejmowania.
- Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Porusza się zgodnie z rytmem.
- Śpiewa piosenkę.
- Reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały.
- Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.
- Rozpoznaje herb swojej miejscowości.
- Wspólnie z kolegami/ koleżankami wykonuje album.
- Umieszcza album w kąciku regionalnym.
- Ogląda rzeczy wykonane przez twórcę ludowego.
- Wie, co robi garncarz, tkacz.
- Wypowiada się na temat wiersza.
- Wie, że Hans Christian Andersen pisał baśnie dla dzieci.
- Wymienia rośliny i zwierzęta spotykane na łące.
- Wykonuje pracę plastyczną.
- Dostrzega piękno majowej przyrody
- Wie, że sześcian (foremny) ma sześć ścian w kształcie przystających kwadratów,
- Ustawia sześciany według wielkości: od najmniejszego do największego i na odwrót.
- Reaguje odpowiednim ruchem na hasła i sygnały muzyczne.
- Wykonuje papierową biedronkę.
- Wymienia części ciała biedronki.
- Rozpoznaje i nazywa rośliny i zwierzęta żyjące na łące.
- Bawi się z kolegami/koleżankami na łące.
- Wymienia nazwy wielu zwierząt, roślin, interesuje się przyrodą.
- Wymienia nazwy wybranych roślin zielnych
- Recytuje wiersz.
- Wykonuje miseczkę.
- Wykonuje prezent dla bliskich.
- Stosuje słowa: wysoki, niski.
- Stosuje słowa: wyższy od, niższy od, takiego samego wzrostu.
- Podczas wykonywania pracy posługuje się instrukcją.
- Dzieli słowa na sylaby, głoski,.
- Wypowiada się rozwiniętymi zdaniami.
- Wykonuje obrazek techniką kirigami.
- Robi prezent dla rodziców.
- Bawi się z rodzicami podczas uroczystego spotkania w przedszkolu.
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI:
PIOSENKA: Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)- Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!II . Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.III. WIERSZ – Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Małe miasteczko”
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.